gimnazjum

W dniach 17-20 maja 2017 br. trzydziestoosobowa grupa uczniów naszego gimnajum edukowała się w ramach Zielonej Szkoły. Tematyka zajęć oscylowała wokół hasła: „W krainie morskich fal”. Wyjazd zorganizowało  Starostwo Wrzesińskie.
Punktem noclegowym i bazą pobytu był ośrodek „Joanna” w miejscowości Dźwirzyno. Po przybyciu na miejsce i zakwaterowaniu zapoznaliśmy się z okolicą i przywitaliśmy z morzem. Zwiedzaliśmy też Rewal skąd plażą odbyliśmy spacer do Trzęsacza. Miejscowość ta znajduje się na 15 Południku wyznaczajączym czas środkowoeuropejski. Tu zwiedziliśmy „Muzeum na Klifie”. Trzeciego dnia pobytu udaliśmy się do Kołobrzegu. Oprócz zapoznania się z głównymi zabytkami i historią miasta, mieliśmy okazję odbyć  godzinny rejs statkiem, co dla większości stanowiło niemałą atrakcję.
Młodzież aktywnie uczestniczyła w zajęciach sportowych, jak też opracowywała karty pracy dotyczące zagadnień związanych z morzem: historia, przyroda, matematyka itp. Pogoda sprzyjała realizacji założonych zadań. Wiele zajęć odbywało się w terenie.
Należy podkreślić doskonałe warunki lokalowo - żywieniowe, jak też przyjazną atmosferę panującą w ośrodku. Kolejną zaletą wyjazdu był przewoźnik – firma „Podróżnik”, której kierowca cechował się dużym poczuciem humoru, wyrozumiałością i cierpliwością. Sprawiał, że czas spędzony w autokarze również należal do bardzo przyjemnych.
Należy docenić postawę młodzieży, która z entuzjazmem realizowała założone cele wyjazdu. Dziękujemy podopiecznym za zdyscyplinowanie, a organizatorom za umożliwienie edukacji na łonie natury.